top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverLiliane Spijker

Verdrietig....teleurgesteld.....boos!










Ik zat vanmorgen een beetje te googelen, omdat ik iets zocht over de vuurtoren. En daar kom ik dan ook berichtjes tegen waar ik verdrietig van word, dan bedoel ik negatieve berichtjes over ons. Normaal gesproken laat ik ze een beetje langs mij heen gaan, maar dit keer wil ik toch even reageren.


Tot voor een 5 jaar geleden hadden wij het hek open staan en mochten mensen ook wel doorlopen om even te kijken, dat kan helaas niet meer. Respect voor andermans spullen is er niet meer, wij zitten tegenwoordig zelfs met het hek op slot.

Mensen zijn boos omdat ze de vuurtoren niet kunnen bezichtigen, niet binnen het hek mogen en wij krijgen dan de volle laag. Vorige week nog een meneer wilde binnen het hek foto’s maken WANT HIJ WAS FOTOGRAAF, waarop ik zei dat het niet kon, ik werd me daar toch uitgescholden, ik zal de woorden maar niet op papier zetten. Wij moeten alles maar accepteren en als we iets terug zeggen hebben wij het gedaan en komt dit direct op internet.

Zo gaat het ook met drones. Een drone rond de toren die keurig afstand houdt daar hebben wij geen moeite mee, maar een drone die ’s morgens om 6 uur voor ons slaapkamerraam hangt of als wij buiten aan de koffie zitten en er een drone vlak boven ons hoofd hangt, daar hebben wij wel moeite mee. We krijgen dan te horen “ja maar het zijn zulke mooie plaatjes of ik wist niet dat daar iemand woont”.


Wij hebben sinds mei 2018 een prachtige wet op de privacy i.v.m. je persoonsgegevens, maar wat dit soort dingen vallen daar niet onder.

De mensen zullen het zeker niet expres doen, maar ook wij hebben recht op privacy. En dat wij niet altijd even vriendelijk reageren is zeker niet de bedoeling, maar het komt niet af en toe voor maar met regelmaat mede omdat er ook steeds meer toeristen bij de vuurtoren komen.


Het is zo jammer dat de leuke dingen niet op internet worden gezet maar alleen de negatieve.


Zo……..en nu ben ik er klaar mee!

949 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page